چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

دکتر نجفی  با اشاره به بهبود روابط خارجی کشور در دولت تدبیر و امید بر ضرورت بهره گیری از فرصت مهیا گردیده جهت توسعه صادرات تاکید کرد و افزود : تقویت صادرات به کشورهای روسیه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، گرجستان و ارمنستان و کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله نکات مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

دکتر نجفی با یادآوری برگزاری نمایشگاه مختلف توانمندی های گیلان در کشورهای منطقه در سالیان گذشته بر ضرورت احیاء این فرصت ها تاکید کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حضور فعال شرکت های گیلانی جهت صادرات کالاهای خود به کشورهای منطقه تاکید کرد و افزود : باید از صادرات کالاهای غیر بهداشتی ، بدون استاندارد و غیر قابل قبول جلوگیری کنیم .

دکتر نجفی بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از فرصت مهیا گریده جهت صادرات کالا به روسیه تاکید کرد و افزود :  هنوز از فرصت کشورهای حاشیه خزر و روسیه استفاده لازم را نکردیم.

وی با بیان اینکه دولت با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی همراه است افزود : هر کمکی که در دست دولت باشد برای شما هموار خواهیم کرد .

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت راه آهن استان در بخش حمل و نقل اظهار داشت : به یاری خداوند با ساخت این خط ریلی بخشی از بار حمل و نقل کاسته خواهد شد .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز  با تصریح بر اینکه ایجاد یک تشکل برای افزایش حجم تجاری با روسیه مهم است، خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه با هدف تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی گیلان به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و یا بلند مدت مهم است.

وی التزام بخش‌خصوصی برای ایجاد تشکل مذکور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا افزایش شرکت‌های حمل و نقل‌بین‌المللی در گیلان مهم است.

وی با اشاره به اینکه تنها سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان فعالیت می‌کنند، متذکر شد: تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا باید به 15 شرکت برسد تا از برخی قوانین مورد نیاز برای سهولت کامیون‌داران در حمل کالا استفاده شود.

تیزهوش‌تابان بیشتر گمرکات را واردات‌محور خواند و خاطرنشان کرد: گمرکات کشور از جمله گیلان صادرات‌محور نشده‌اند و هنوز تفکر واردات‌محوری در کشور ما بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه گمرکات باید رویکرد صادراتی داشته باشند، تصریح کرد: این مسئله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول شرایط سبز گمرکی روسیه را برای صادرات کالای ایرانی به این کشور مطلوب دانست و یادآور شد: روس‌ها امکانات مثبتی در این زمینه در اختیار ما قرار می‌دهند که باید به صورت تشکلی از آنها بهره بگیریم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna